MYSIA3: Przyszłość zaczyna się teraz, Press Day 21-10-21

 

Przyszłość zaczyna się teraz, dlatego Alba®1913 stawia na…

 

1. Ekoopakowania

Zmieniamy opakowania wszystkich kosmetyków i olejków eterycznych na bardziej przyjazne środowisku. Linia kosmetyków naturalnych Alba®1913 powstała w 2013 roku w oparciu o tradycyjne receptury Mieczysława Rychlickiego - dziadka obecnego prezesa Łukasza Rychlickiego. Do stylistyki początku XX wieku nawiązuje design marki Alba1913. Od początku odejść od typowych dla świata kosmetycznego ornamentów, i wrócić do dawnej prostoty, ponieważ opakowania przedwojennej Alby były projektami typograficznymi, w większości bez ilustracji, opartymi na języku konkretów. Głównym celem prowadzonego obecnie redesignu jest stosowanie jak największej liczby recyklatów oraz materiałów nadających się do recyklingu nieskończenie wiele razy (szkło i aluminium). Staramy się wyeliminować zbędne elementy opakowania, np. kartoniki dla dużych produktów, dodatkowe ulotki w kartonikach oraz nieprzyjazne recyklingowi elementy wielomateriałowe. Na Press Day prezentujemy m.in. nowe butelki z rPET (od stycznia 2022 w hotelach PURO w całej Polsce) i kartoniki z makulatury (produkty niewielkich rozmiarów, zazwyczaj poniżej 100 ml lub 100 g). Z niepowlekanej laminatem makulatury są też nasze torby giftowe, a nawet druki warsztatowe!

 

2. Naturalne i wegańskie składniki 

Wybieramy do produkcji najwyższej jakości składniki roślinne. Zrezygnowaliśmy w tym roku ze stosowania odżywczego wosku pszczelego, nie zubażając przy tym właściwości naszych kultowych produktów jak np. galenicznych kremów do rąk czy stóp (premiera nowej szaty i receptury na przełomie listopada i grudnia 2021), a znajdując roślinne zamienniki surowca (wosk ryżowy, wosk jagody japońskiej, damarzyka mocnego; skwalan). Wszystkie receptury Alby1913 są od tego roku w pełni wegańskie, potwierdzone certyfikacją Fundacji Viva!

 

3. Energię słoneczną i oszczędność surowców

Bycie eko wiąże się dla nas z opakowaniami, surowcami, zużyciem wody, wylesianiem oraz emisją CO2. Zainwestowaliśmy w panele fotowoltaiczne, które tego lata zostały zamontowane na dachu powierzchni biurowej i magazynowej naszej siedziby w Suchym Lesie pod Poznaniem. Dzięki temu Alba®1913 jest obecnie zasilana Słońcem! Liczymy na piękne dni tej jesieni, a wstępne szacunki pozwalają nam prognozować, że aż 85% energii, jaką zużyjemy w ciągu roku będzie pochodzić z tego źródła.

Dodatkowo w naszych oficjalnych kanałach sprzedaży prowadzimy wyprzedaż końcówek serii, by nie dopuszczać do marnowania się produktów. W specjalnej zakładce Less Waste na www.alba1913.pl można kupić kosmetyki przecenione od 30 do 70% w ich ostatnich 6 miesiącach przydatności.

Co więcej część receptur Alba®1913 nie zawiera wody w składzie. Nie będzie jej też w nowej linii, której debiut uzależniamy od startu grantu przyznanego nam na wprowadzenie nowych produktów na rynek amerykański. Dbamy o to, by resztki niektórych kosmetyków, które trafiają do kanalizacji (ponieważ wymagają zmycia, spłukania) były łatwo biodegradowalne.

 

4. Wrażliwość i przyjaźń

Nieustannie wierzymy w dobry design i sztukę oraz długotrwałe relacje. Alba®1913 z radością i zachwytem wspiera karierę wyjątkowego pianisty Georgijsa Osokinsa oraz działalność Julian Cochran Foundation. 

Na polskim rynku prezentujemy zapachy zaprzyjaźnionego z nami amerykańskiego przedsiębiorcy Rona Robinsona, który po 40 latach kierowania biznesem w Kalifornii, postanowił przenieść wyobrażenie o doznaniach z Los Angeles do flakonów perfum i dyfuzorów pod marką Apothia Los Angeles.

W butiku na Mysiej3 wprowadzimy też w listopadzie gościnnie kilka produktów naszej siostrzanej marki ARGOL™, które z powodzeniem eksportujemy od kilku miesięcy do Japonii. Są to bezwodne, wegańskie receptury oparte na innowacyjnym naturalnym zamienniku wazeliny oraz olejkach eterycznych, bez dodatku wody.

 

5. Celebracje chwil i rytuały

Nowością w sezonie jesienno-zimowym jest kompozycja olejków eterycznych z wiodącą nutą sosny i ciepłym akcentem cynamonu. Zachęcamy do wypróbowania Oczyszczających Olejków Eterycznych (no.21 Purifying Essential Oil) Alby®1913 do aromaterapii lub sauny. Z kolei wieczór czy może nawet weekend Halloweenowy proponujemy okrasić słodkim… peelingiem cukrowym i zamiast „Trick or treat” postawić na „Treat yourself!”.

Podczas Press Day zapraszamy natomiast na warsztaty aromaterapii, które do końca roku prowadzimy również w hotelach PURO. W sieci tej działają Prisma SPA na co dzień wykonujące zabiegi na naszych naturalnych kosmetykach. Zachęcamy, by przekonać się o ich skuteczności i dobroczynnym działaniu na własnej skórze!